Avatar!

Bild från: moviezine.se

Filmen utspelar sig på planeten pandora som ligger cirka 6 år från jorden. Hit kommer den föredetta soldaten Jake som kommer dit pga sin tvillingbror. På pandora så finns det en metall som ett företag är ute efter. Jake hamnar med ett forskar team som har tagit fram en personlig "avatar" som ser ut som urbefolkningen. Jake hamnar hos urbefolkningen som visar henom sina seder och så.
Filmen är gjord av James Camron(titanic) och den är så välgjord.
Jag har sett filmen minst 7 gånger. Första gången så såg jag och Benni den på bio i 3D vilket var sjuk. Färgerna och allt. Varje gång jag ser filmen hittar jag något nytt som jag inte sett innan! :)
Detta är absolut en av mina favoritfilmer.
Betyg: 9,5/10


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0