Dagen kvällsmat

Stekt kotlett med rödvinssås och kokt potatis och kokta morötter.

Rödvinssås
Gör såklart egen. jag tar vad jag ha hemma så idag blev det rödlök,morot och purjo som jag fräser i olja har lite tomatpure i ochså. Sen så häller jag på socker och låter den karameliseras (bli brun som knäck) sedan häller jag på vinet. Jag låter vinet koka ner till ca hälften och häller sedan på köttfond och vatten och låter det koka. sen så silar jag av såsen och reder den så den blit tjock och god! (: Jag reder den med majzena som jag blandar med vatten.

Börja alltid med såsen sen så skalade jag potatis och morötter och kokar de tillsammans onödigt med två kastruller. Sen steker jag kotletterna så de får en fin yta och sen så lägger jag in dem i ugnen i ca 150 grader så de får bli klara där.
Sen är det bara att äta! (:

Smaklig måltid!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0